Jak cvičit doma 10x jinak bez náčiní

Chcete se dostat do kondice, ale nechce se vám do posilovny a nevíte jak cvičit doma bez drahého náčiní? Tak přesně pro vás je tento článek, ve kterém uvádíme 8 různých cviků, které můžete dělat doma a vystačíte si s tím, co už máte.

Obecně cvičení doma doporučujeme na začátku, případně v kombinaci s cvičením venku, v tělocvičně nebo v posilovně, je to hlavně z toho důvodu, že je jednodušší se přemluvit, když někam vyrazíte, než když zůstanete doma. Tak si na to dejte pozor a pokud ucítíte, že nemáte dostatek motivace, vyražte mezi další lidi se stejným cílem!

Přečtěte si také Jak správně cvičit

Kde se inspirovat?

Výhodou cvičení doma je, že můžete nerušeně cvičit podle videí. Není to sice cvičební plán na míru, ale pro začátek to není špatná cesta. Další pozitivní aspekt je, že si nikdy nebudete připadat, že cvičíte sami.

Jako zdroj videí doporučujeme youtube.com, jedno video jsme vám přiložili níže.

Jak cvičit doma? 8 osvědčených cviků!

1. Panák

Nehledejte tu souvislost s alkoholem, panákem máme na mysli cvičení, které jsme dělali ve školce. Skáčete do vzduchu, dáváte nohy od sebe a k sobě a k tomu tleskáte. Tento cvik je známý také pod anglickým názvem jumping jacks. Možná vám přijde bláznivé, že o něčem takovém vůbec píšeme, ale zkuste si nastavit stopky na minutu nebo dvě a skákat, uvidíte, že se u toho pěkně zadýcháte.

2. Kliky

Kliky jsou naprosto základním cvikem pro zpevnění celého těla. Existuje pánská i dámská verze a opravdu doporučujeme je zařadit do vašeho cvičebního plánu. Důležitá věc při klikování je zapojení břišních a steheních svalů, abyste zůstali v jedné linii a posilovali celé tělo. Na začátek si dejte raději více sérií s menším počtem opakování a postupně přidávejte.

3. Zvedání nohou

Ptáte se, jak cvičit doma bříšní svaly? Jedním z mnoha cviků je zvedání nohou do vzduchu v leže. Lehnete si na zem, dáte ruce podél těla a obě nohy zvedáte ze země nahoru a poté pomalu pokládáte. Když máte silnější břicho, můžete dělat opakování bez pokládání nohou na zem.

4. Sklapovačky

Další ze cviků na břicho, tentokrát na horní a případně postranní břišní svalstvo, jsou sklapovačky. Cvik, který pravděpodobně každý zná. Ležíte na podložce, ruce máte přiložené na spánku nebo na těle a zvedáte se směrem vzhůru. Sklapovačky se dají i upravit a to tak, že přeložíte jednu nohu přes druhou, tím se natočíte k jedné straně a posilujete strany břicha.

Jak cvičit doma
zdroj: www.pixabay.com

5. Běhání na místě

Abyste se zahřáli a zapotili, nemusíte nutně chodit ven, stačí, když začnete běhat na místě. Nezáleží, jak moc vtipně u toho vypadáte, důležité je, že to funguje!

6. Squaty

Squat je taková modifikace klasického dřepu. Rozdíl je v tom, že nejdete pozadím úplně dolů, ale zhruba do pravého úhlu v kolenou. Jedná se o jeden z nejlepších cviků na stehna a zadeček. Když squaty zvládáte, můžete si dát na ramena menší váhu, jen si dávejte pozor, abyste měli neustále rovná záda.

7. Schody

Věc, na kterou většina z nás zapomíná. Každý máme přece někde doma shody. Využít je můžeme pro běhání, skákání i protažení, stačí zapojit fantazii. Na schodech se dá udělat i skvělá rozcvička před cvičením. Zkuste je parkrát vyběhnout, vyskákat snožmo a po jedné noze. Budete přímo hořet.

8. Zvedání lehkých vah

Abyste začali posilovat, nepotřebujete činky, stačí dojít do kuchyně a podívat se jaké závaží v ní máte. Může to být pytlík s rýží nebo plechovky se zeleninou. Na začátek to bohatě stačí. Toto závaží můžete použít u cviků, které jsme popisovali. Například držte dva pytlíky rýže a skákejte s nimi panáka.

Líbil se vám článek Jak cvičit doma 10x jinak bez náčiní? Přečtěte si také, jak začít cvičit, abyste získali motivaci začít a nikdy nepřestali.