Jak správně cvičit

Jak správně cvičit, abyste dosáhli svých cílů?

Mezi námi není moc lidí, kteří by na začátku začali cvičit, protože je to baví. Většinou si skrze cvičení chceme splnit nějaký cíl a zalíbení v něm najdeme až postupem času. Každý máme jiné cíle, někdo se chce dostat na soutěž, někdo se chce líbit drahé polovičce a pro někoho to může být třeba jen příjemný relax. Vždy je však nutné vědět, jak správně cvičit.

Společně se podíváme na pár obecných a na pár konkrétních tipů, abyste měli lepší přehled o tom, jak správně cvičit a mohli mít dobrý pocit, že se zlepšujete, bez zbytečných zranění a komplikací.

1. Před každým cvičením se důkladně rozcvičte

Je jedno, jestli si jdete zahrát svůj oblíbený týmový sport s kamarády, cvičit do posilovny, nebo běhat. Vždy věnujte minimálně 5-10 minut zahřátí a rozcvičení.

Jako příklad jednoduchého zahřátí, se můžete podívat na video.

2. Soustřeďte se jen na sebe

Je důležité, abyste se při cvičení soustředili jen sami na sebe. Každý z nás je jiný a každý z nás má jiné podmínky. Když vidíte v posilovně člověka, který zvedá 3x větší váhu než vy, motivujte se jeho výkonem, ale nesnažte se mu za každou cenu vyrovnat. Stejné je to v každém cvičení. Kolegyně z práce uběhne 10 kilometrů a vy se už po dvou zadýcháváte a nemůžete běžet dál? Nevadí, každý jsme jiný, důležité je vydržet, inspirovat se a motivovat lidmi, kteří jsou dál, ale nesnažit se jim za každou cenu vyrovnat. Jediný člověk, kterého musíte chtít za každou cenu překonat, jste vy sami.

3. Nezapomínejte na pitný režim

Obzvlášť v létě je důležité pravidelně doplňovat tekutiny. Zapomeňte na sladké a energetické nápoje, pokud necvičíte dlouhé hodiny. K pití je nejlepší obyčejná voda. Flašku mějte neustále u sebe a vždy, když máte volnou chvíli, napijte se.

4. Zdravá strava je součástí cvičení

Podle odborníků je strava až 70% úspěchu. Když chcete krásné, ploché bříško, tak cvičení nestačí. U břicha obvzlášť platí, že ho bez správné stravy nevybudujete. Proto začněte spolu s cvičením postupně měnit i stravu. Je to nejlepší věc, kterou můžete udělat pro splnění svého cíle i pro svoje tělo.

Velmi doporučujeme vyhledat na tvorbu jídelníčku odborníka. Každý jsme jiný a obecné rady z internetu v tomto případě nefungují. Jídelníček od výživového poradce je investice, která se vám mnohonásobně vrátí.

5. Přizpůsobte cvičení svým cílům

Když chcete nabrat svalovou hmotu, nechoďte každý den běhat 5 kilometrů, ale choďte do posilovny zvedat těžké váhy. Možná vám to přijde úsměvné, ale je obrovké množství lidí, kteří chtějí zhubnout a řeší to tím, že přestanou jíst. Přitom odpověď je v komplexnosti. Když chcete zhubnout, nestačí běhat na páse, je třeba také posilovat se středně těžkými váhami ve vysoké intenzitě a pravidelně jíst.

Stejně jako píšeme na stránce Jak začít cvičit, doporučujeme si najít trenéra, který vám na začátku pomůže.

6. Protáhnutí po cvičení je základ

Jak správně cvičit
zdroj: www.unsplash.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dali jste si pořádně do těla? Skvělé, teď šup na podložku a pořádně se protáhněte. Protažením urychlíte regeneraci a snížíte bolest svalů následující dny, která vás může omezovat a snižovat motivaci ve cvičení pokračovat.

7. Regenerace je stejně důležitá jako cvičení

Začít cvičit není snadné, o tom už jsme mluvili, ale jakmile se do toho pustíte, je o hodně těžší přestat. Respektive si najít chvilku na regeneraci. Obecně se při cvičení doporučuje spát minimálně 7-8 hodin denně, podle náročnosti tréninku. Dále pak pravidelně regenerujte a protahujte svaly, můžete si zajít na masáž, do sauny, nebo do whirpoolu, volba je na vás. Jen na tento důležitý bod nezapomínejte, nejsme stroje!