Jak začít cvičit a neodkládat

Jak začít cvičit a přestat to odkládat?

Možná to znáte, kila jdou nahoru a přáli byste si, aby člověk, na kterého koukáte v zrcadle, byl někdo jiný než vy. Ale stále se nedokážete dokopat ke cvičení ani za mák! Víme, jak se cítíte, začít cvičit není snadné. Proto pro vás máme rady a tipy, které vám odhalí jak začít cvičit a přestat to odkládat.

jak začít cvičit
zdroj: www.unsplash.com

5 tipů jak začít cvičit

5 tipů jak začít cvičit není žádný návod, jak zhubnout 10 kilo za týden, ale seznam reálných tipů, které pomohly začít cvičit nám a lidem v našem okolí. Proto nečekejte, že si přečtete pár řádků a všechno půjde samo. Cvičení je návyk, stejně jako jízda na kole. Je třeba se postupně učit a zvykat si na to, že se ve vašem životě něco mění. Jakmile uběhne pár týdnů nebo měsíců, uvidíte, že si to bez cvičení nebudete umět představit. Tak vzhůru na tipy.

1. Nastavte si pevný čas cvičení a zapište si ho

Aby pro nás bylo jednodušší vytvořit si návyk, je nejlepší, když si cvičení plánujeme vždy na stejný čas. Takže pokud plánujete začít cvičit 3x týdně a používáte diář, rovnou si zapište den i stejnou hodinu. Například pondělí, středa a pátek v 18:00. A když diář nepoužíváte, pořiďte si ho, nebo si stáhněte aplikaci na chytrý telefon. Jakmile budete mít cvičení přesně naplánované, radikálně tím zvyšujete pravděpodobnost, že cvičit opravdu začnete.

2. Připravte si vše minimálně den dopředu

Znám spoustu lidí, kteří chodí cvičit po práci. Je to efektivní, protože se zastavíte v posilovně, nebo tělocvičně, rovnou po cestě domů. Přesto, že je to praktické řešení, existuje celá řada problémů, které mohou na začátku nastat. Jedním z nich je i to, že zaspíte a nestihnete si zabalit. Nebo se vám prostě ten den nebude chtít, i to se stává. Proto si věci zabalte den předem, abyste druhý den jen vzali tašku a mohli vyrazit do práce.

Stejné to je, když chodíte cvičit ráno, oblečení musí být vždy připravené v tašce, abychom si nemohli najít výmluvu.

3. Najděte si parťáka

Asi znáte pořekadlo, že ve dvou se to lépe táhne. To platí, i když začínáte cvičit. Když za mnou lidé chodí a ptají se, jak začít cvičit, první radou je, aby si našli partnera. Je to výhodné v tom, že vás podrží, když se vám nechce, při cvičení si popovídáte a zpříjemní vám atmosféru. Když se rozhodnete začít chodit do posilovny, je výhoda i to, že vám pomůže při samotném zvedání činek a můžete si naložit větší váhu, na kterou byste sami neměli odvahu. Tak posouváte své limity o hodně rychleji.

Když se vám nepodaří si najít nikoho ve svém okolí, zvažte i najmutí profesionála. Kvalitní trenér sice stojí dost peněz, ale jsou to investované peníze do vašeho zdraví a nemusíte k němu chodit déle, než měsíc nebo dva.

Jak začít cvičit a nepřestat
zdroj: www.unsplash.com

4. Začněte pomalu

Většina z nás je na začátku namotivovaná a chce všechno co nejrychleji. Dejte si na to pozor. Když nejste zvyklý cvičit, začněte třeba 3x týdně, protože když budete cvičit každý den, otráví vás to a po chvíli přestanete. Stejné je to i se zdravým jídelníčkem, který ke cvičení patří. Začněte pomalu, jezte zdavě třeba jen 2 nebo 3 dny v týdnu a postupně přidávejte.

5. Odměňujte se a nic si nevyčítejte

Když splníte stanovený cíl, odměňte se, a když ne, tak si nic nevyčítejte. Je důležité si začátky co nejvíce ulehčit a odměňovat se, né si vyčítat, že jste šli cvičit jen dva dny v týdnu, místo tří.

Když jsem začínal cvičit, dával jsem si za odměnu dort ve své oblíbené cukrárně. Možná si řeknete, že to nedává smysl – začít cvičit a pak se cpát dorty, ale vzhledem k tomu, že jsem si dal za cíl chodit 4x – 5x týdně, tak jeden domácí dort za splnění cíle nebyla žádná katastrofa. Zkuste to i vy!

Nechcete se při cvičení zranit a dělat to správně? Přečtěte si jak správně cvičit

Pomohly vám naše tipy? Sdílejte stránku, aby se dostaly k více lidem a podělte se o svou zkušenost v komentářích!

2 thoughts on “Jak začít cvičit a neodkládat”

Comments are closed.